فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
رونمایی از شبیه‌ساز پرواز (سیمولاتور) هواپیمای ایلیوشین
 

مراسم رونمایی از شبیه‌ساز پرواز هواپیمای ایلیوشین ٧۶ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز برگزار شد.


به گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز،  مراسم رونمایی از شبیه ساز پرواز (سیمولاتور) هواپیمای ایلیوشین ٧۶ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز دوشنبه ١۶ تیرماه با حضور امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمعی از فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در محل ستاد نهاجا برگزار شد.

گفتنی است در پایان مراسم رونمایی از شبیه ساز پرواز هواپیمای ایلیوشین ٧۶ از دختر شهید سرلشکر خلبان علی اقبالی مقدم و تعدادی از دست اندرکاران این پروژه با اهدای لوح یادبود تقدیر شد.


برچسب‌ها: اسمانی ها,ارتش,نهاجا,شبیه,ساز,ایلوشین76

تاريخ : سه شنبه 17 تير 1399 | 8:51 | نویسنده : سعید علوی |

همزمان با ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مرحله پنجم رزمایش همدلی و کمک های مومنانه در منطقه یکم نیروی دریایی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار دوم جلیل مقدم جانشین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی در حاشیه تحویل اقلام‌ بهداشتی و غذایی به مرکز خیریه حبیب بن مظاهر، ضمن تقدیر از زحمات کادر درمانی این مرکز، آنان را افرادی برگزیده دانست که توسط خداوند باریتعالی برای خدمت رسانی به بیماران انتخاب شده اند و با صبر و بردباری این کار دشوار را انجام می دهند.
دریادار دوم مقدم افزود: در  راستای لبیک به تدابیر فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) نیروهای مسلح اقدام به برپایی رزمایش همدلی کردند که ماهم به عنوان یکی از اعضای نیروهای مسلح در شهر بندرعباس تاکنون چهار مرحله از رزمایش همدلی را برگزار کرده ایم که امروز هم به مناسبت ولادت با سعادت امام رضا (ع)، مرحله پنجم این رزمایش انجام شد.
وی افزود: این کمک ها، شامل کمک های مردمی و خیرین کوی های سازمانی منطقه یکم امامت به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال، در قالب توزیع جهیزیه ویژه نوعروسان بی بضاعت و توزیع اقلام بهداشتی و غذایی شامل برنج، گوشت، تن ماهی و ... ویژه موسسه خیریه حبیب بن مظاهر (مرکز نگهداری معلولین ذهنی و جسمی) شهرستان بندرعباس بود.
لازم به ذکر است تاکنون قریب به ۶۰ جهیزیه توسط منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تهیه و در اختیار نوعروسان کم برخوردار شهرستان بندرعباس قرار گرفته است.

برچسب‌ها: اسمانیها,ارتش,نداجا,کمک,مومنانه

تاريخ : شنبه 14 تير 1399 | 11:21 | نویسنده : سعید علوی |

استفاده از دانش بومی و های‌تک در طراحی و ساخت هواپیماها و جت‌های جنگنده بومی برای نخستین بار در مجتمع اوج نهاجا انجام شد. همان طور که قبلا نیز گفته شده است شهید ستاری موسس این مجتمع بود، مجتمع اوج یک مرکز بسیار استراتژیک و راهبردی برای نیروی هوایی ارتش است چراکه مشکل تحقیق و توسعه در نیروی هوایی را حل کرد و راه این نیرو را در ساخت و طراحی هواپیما و جنگنده باز کرد.

جنگنده آذرخش؛ سلاحی که نشان می‌دهد چه کسی در منطقه رئیس است

مسیر طراحی و ساخت جنگنده و هواپیما در نیروی هوایی ارتش در ابتدا از تامین و اورهال قطعات آغاز شد و ادامه این تلاش‌ها در سال‌های بعد از دفاع مقدس و در سال ۷۶ به ثمر نشست.ادامه مطلب ...


برچسب‌ها: اسمانیها,ارتش,نیروی,هوایی,آذرخش

تاريخ : شنبه 14 تير 1399 | 11:17 | نویسنده : سعید علوی |

 
  امیر سرلشکر موسوی گفت: پدافند هوایی با تکیه بر جوانان و استفاده از ظرفیت های داخلی، نیاز های خود را تامین می کند و وابستگی به خارج از کشور ندارد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیرسرلشکر سید عبد الرحیم  موسوی فرمانده کل ارتش با حضور در منطقه پدافند هوایی شمالغرب  از سایت رادار شهید نادری بیله سوار استان اردبیل بازدید کرد.
وی در این بازدید در جمع کارکنان ایستگاه رادار شهید نادری با اشاره به اهمیت راهبردی سایت های راداری در رصد آسمان کشور گفت: امروز استفاده از رادارهای بومی یک نقطه قوت برای شبکه پدافند هوایی کشور است و آسمان ایران اسلامی با چشمان تیز بین همه عناصر پدافند هوایی به صورت شبانه روزی رصد می شود.

برچسب‌ها: آسمانیهاارتشامیرموسویسایتپدافندبیلهسوار

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 12 تير 1399 | 8:50 | نویسنده : سعید علوی |

دستور جلب ۳۶ نفر از متهمان ترور سپهبد سلیلمانی صادر شد  علی القاصی مهر دادستان تهران در حاشیه جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیگیری پرونده ترور سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام کرد: ۳۶ نفر از افرادی که در ترور حاج قاسم مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، اعم از مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر دولت‎ها شناسایی شدند که توسط مقام قضایی برای آن‌ها دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز از طریق پلیس بین الملل صادر شده است.

وی عنوان اتهامی این افراد را «قتل» و «اقدام تروریستی» اعلام کرد و افزود: در رأس این فهرست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار دارد و تعقیب قضایی او حتی پس از پایان دوره مسئولیتش نیز پیگیری خواهد شد.


برچسب‌ها: اسمانیها,سردارسلیمانی,دادستانی,تهران

تاريخ : پنج شنبه 12 تير 1399 | 8:46 | نویسنده : سعید علوی |

 
امیر سرتیپ نصیرزاده در پیامی درگذشت مادران نجیب و سرفراز شهیدان «علیرضا و رضا یاسینی» و آزاده «رضا احمدی» را به خانواده این عزیزان تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام بدین شرح است.
بسم الله الرحمن الرحیم
انا الله و انا الیه راجعون
در کاوش گنج های خودباوری در نیروی هوایی الهی به قامت بلند مردانی دست می‌یابیم که پایاب شکیبایی شان دست در تجاوز به این ملک و مرز و بوم بود. مردانی از سلاله سلمان که شهد شیرین شریعت را با نواهای شورانگیز آمیخته به نام اهل بیت سلام الله علیهما از لسان الغیب مادران خویش چشیدند. مادران تربیت یافته مکتب زینب کبری (س) و الگو یافته از فاطمه زهرا (س) که گل سیره و سنت زیبا و بی زوال آل عبا را در ذهن فرزندان خویش نشاندند.
 خبر در گذشت دو مادر سربلند و پاکدامن که علی اکبر های شیر دلشان در سال‌های دفاع مقدس، بر در خیمه ارادت به مولای زمان خویش مشق شهادت و شهامت کردند و زهیرهای زهره شکن میدان نبرد شدند خاطره روضه‌های ایشان را زنده ساخت.
 اینک روح بلند مادر شهیدان یاسینی و آزاده سرافراز «رضا احمدی» در جوار فرزندان آبرومند خویش در ملکوت اعلی، غبار غیبت و دوری را از چهره جان خاکی تکانده اند و در بزم وصال، در سایه سار نخل بلند باقیات و صالحات خویش متنعمند.
 از طرف خود و همکاران سخت کوش و پیشکسوتان فداکارم، درگذشت این مادران نجیب و خوشنام را به خانواده‌های سربلند یاسینی و احمدی تسلیت عرض نموده و برای ایشان غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نمایم.
 
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده

برچسب‌ها: اسمانی هاارتشنهاجاشهدا

تاريخ : پنج شنبه 12 تير 1399 | 8:44 | نویسنده : سعید علوی |

وقتی عراق در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ حمله نظامی علیه ایران را آغاز کرد هیچ وقت تصور نمی‌کرد ۸ سال درگیر جنگی طاقت فرسا شود که در آن بخش اعظمی از تجهیزات خود که از غرب تحویل گرفته بود را از دست بدهد.

نوروز/نابودی هیمنه دشمن بعثی با عملیات نیرو‌های ایرانی/عملیات مروارید؛ گوهری گران بهای خلیج فارس + تصاویر

ارتش رژیم بعث با وجود حمله همه جانبه در همان روز نخست پاسخ کوبنده ایران را طی عملیات کمان ۹۹ نیروی هوایی دریافت کرد و متوجه شد که خوابی که برای ایران دیده احتمالا به کابوسی برای خودش بدل خواهد شد و از سویی برای خرید تجهیزات جدید برای حمله به ایران نیاز به سرمایه دارد؛ از طرفی چون بخش اعظم هزینه خرید تسلیحات عراق از طریق نفت تامین می‌شد پس باید از سکو‌های نفتی مراقبت می‌شد. ادامه مطلب ...


برچسب‌ها: اسمانی هاارتشنیرویدریاییعملیاتمروارید

تاريخ : دو شنبه 9 تير 1399 | 10:49 | نویسنده : سعید علوی |

 
 معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه سطح دانش در مراکز آموزشی ارتش مناسب است، گفت:  تعهد و اخلاق در کنار داشتن علم و مهارت از ویژگی های اساتید در مراکز آموزشی ارتش جمهوری اسلامی ایران  می باشد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ باقری، معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح از قسمت های مختلف مرکز آموزش تخصص های دریایی باقر العلوم (ع) رشت بازدید کرد.
امیر باقری سپس در نشست فرماندهان و اساتید این مرکز با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح همواره باید تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند، گفت: با توجه به بیماری جهانی ویروس کرونا، نیروهای مسلح جمهوری‌اسلامی ایران باید آمادگی هرگونه تغییر و انعطافی را داشته باشند زیرا اتمام این بیماری مرموز مشخص نیست.
معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه به الگو سازی و الگو پذیری از خط و مشی و باور شهدا  بویژه در بین نسل جوان و کارکنان جدید الاستخدام تاکید کرد و افزود: فرماندهان و اساتید باید  آشنایی و آگاهی کارکنان پایور و وظیفه با آرمان های انقلاب اسلامی و ایثارگری شهدا را از اولویت های خود بدانند

برچسب‌ها: اسمانی هاارتشاموزش

تاريخ : یک شنبه 8 تير 1399 | 8:41 | نویسنده : سعید علوی |

 عرصه دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان ایرانی در این دوران، همواره یکی از مباحث مهم و با اهمیت در تاریخ کشورمان است که شاید کم تر به این رشادت‌ها پرداخته شده باشد.

کدام خلبانان ایرانی از فاصله ۵ کیلومتری تانک عراقی را منهدم کردند؟

ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار نیرو‌های مردمی در قالب بسیج و سپاه پاسداران نقش تعیین کننده‌ای در این دوران داشته است. رشادت‌های ارتش قهرمان در نیرو‌های زمینی، هوایی و دریایی در دوران  دفاع مقدس در هر سه عرصه باعث شده تا انقلاب اسلامی از پیچ‌های مهم تاریخی در  این دوران به سلامت عبور کند. ادامه مطلب ...


برچسب‌ها: اسمانی هاارتشهوانیروز

تاريخ : یک شنبه 8 تير 1399 | 8:33 | نویسنده : سعید علوی |
 

مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه ۲هزار تخت‌خوابی «نزاجا» افتتاح شد  مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه ۲۰۰۰ تختخوابی شهید دکتر هجرتی نیروی زمینی ارتش صبح امروز توسط سرلشکر سید عبد الرحیم موسوی فرمانده کل ارتش افتتاح شد.

این مجتمع در محل دائمی نماشگاه‌های بین المللی تهران برپا شده است و ظرفیت افزایش ۱۰۰۰ تخت دیگر را نیز دارد.

در این مراسم حجت الاسلام عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، سردار عراقی رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح، امیر دریادار مداح رئیس اداره بهداشت و درمان ارتش، امیر نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت و جمعی دیگر از فرماندهان نیرو‌های مسلح و کشوری حضور داشتند.


برچسب‌ها: آسمانیارتشکرونانقاهتگاه2000تختخوابی

تاريخ : جمعه 8 فروردين 1399 | 8:39 | نویسنده : سعید علوی |

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: بنا به درخواست وزارت کشور،19 فروند بالگرد هوانیروز ارتش در مناطق صعب‌العبور و بد آب‌و هوا در 15 استان کشور به جابجایی صندوق های رأی خواهند پرداخت.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی ارتش گفت: در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر انتخابات مجلس شورای اسلامی و زمینه سازی حضور همه آحاد مردم در تعیین سرنوشت خود و با درخواست وزارت کشور، 19 فروند از بالگردهای هوانیروز ارتش در 15 استان، به جابجایی صندوق های رای خواهند پرداخت .

امیر سرتیپ دوم قربانی افزود: با توجه به شرایط بارندگی در برخی استان ها و همچنین صعب‌العبور بودن برخی از مناطق کوهستانی، این بالگردها، صندوق‌های رأی را  جابجا خواهند کرد تا همه مردم عزیز به راحتی در انتخابات شرکت کنند.

فرمانده هوانیروز تاکید کرد: بالگردهای هوانیروز ارتش از امروز در اختیار استاندار های استان‌های مشخص شده قرار می‌گیرند و تا پایان ماموریت در اختیار استانداری‌ها در خصوص جابجایی صندوق های رأی قرار خواهند داشت.


برچسب‌ها: آسمانیهاارتشهوانیروزامیرقربانیانتخابات

تاريخ : جمعه 2 اسفند 1398 | 11:47 | نویسنده : سعید علوی |

 فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم افتتاح مرکز گزینش نیروی هوایی ارتش گفت: همه باید در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضوری پرشور داشته باشیم و نمایندگانی شریف، دلسوز، شایسته و اصلح  را انتخاب کنیم.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم افتتاح مرکز عضو یابی، گزینش و استخدام نیروی هوایی ارتش بابیان اینکه انسان‌های همدل و هم نظر با عث پیشرفت سازمان متبوع خود هستند گفت: اگر در مجموعه‌ای همدلی، نیت خیر و اشتیاق وجود نداشته باشد این مجموعه پیشرفت نخواهد کرد و امروز این همدلی با عث شده مجموعه‌ای در شان نیروی هوایی ارتش به ثمر برسد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران بهسازی و نوسازی این مرکز گفت: این مجموعه زیبا با همدلی، پشتکار، هم نظری و کار جهادی شبانه روزی در مدت کوتاه مورد بهره برداری قرارگرفت .

امیرسرتیپ نصیرزاده ادامه داد: نیروی انسانی باید متعهد، انقلابی، دینی و از لحاظ امنیتی  شرایط لازم را داشته باشد و هدف از راه‌اندازی و افتتاح این مرکز نیز در همین راستا و جذب نیروی با کیفیت است.

وی با اشاره به تعداد بالای مصاحبه شوندگان، سرعت در کار را بسیار مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: این امر مهم با همت و جدیت شما همکاران به سرانجام خواهد رسید و به همین منظور در بخش‌های  فنی از همکاران آمادی و در بخش پروازی نیز  از خلبانان استفاده خواهد شد و دوستان باید این موارد را مد نظر داشته باشند که بهترین نفرات جذب شوند.

 


برچسب‌ها: آسمانیهاارتشنهاجاامیرنصیرزاده

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 2 اسفند 1398 | 11:44 | نویسنده : سعید علوی |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • مرگ چت