فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

تهران-ایرنا- «پیتر کوک» سخنگوی مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد در بحبوحه اعلام خروج نیروهای هوافضای روسیه از ترکیه، روسیه فقط کمتر از 10 فروند از هواپیماهایش را از خاک سوریه خارج کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، کوک در پاسخ به پرسشی درباره این که آمریکا تاکنون شاهد خروج چه تعداد از هواپیماهای روس از خاک سوریه بوده است؟ گفت: «تعداد اندکی از هواپیماها خارج شده اند که کمتر از 10 فروند بوده است.
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه دوشنبه این هفته دستور خروج بخش عمده ای از نیروهای هوایی این کشور از سوریه را اعلام کرد و این عملیات از روز سه شنبه آغاز شد. 
پوتین گفت: گروه هایی که در پایگاه هوایی «حمیمیم/Hmeimim» در نزدیکی لاذقیه باقی می مانند، نقشی اساسی در نظارت بر توافق ترک مخاصمه بین نیروهای دولتی و شورشیان خواهند داشت. این توافق از 27 فوریه (8 اسفند) اجرایی شد.
سوریه، کاهش تعداد نیروهای نظامی روسیه در سوریه را گامی طبیعی و مثبت ارزیابی کرده که با مشورت دولت دمشق و بعد از بررسی های دقیق و نیازهای میدان نبرد با تروریسم اتخاذ شده است. 


برچسب‌ها: آسمانی هاارتش روسیهسوریهپنتاگون

تاريخ : چهار شنبه 26 اسفند 1394 | 13:20 | نویسنده : سعید علوی |

 

امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: هدف اصلی ما بالا بردن اقتدار کشورمان است و در این زمینه متناسب با تهدیدات به تقویت خود می پردازیم.

وی درباره توانمندی صنعت دفاعی کشور بر اساس تکیه به توان داخلی که مورد تاکید فرمانده معظم کل قوا است، خاطرنشان کرد: امروز صنعت دفاعی به این قابلیت و توانمندی رسیده که تجهیزات دفاعی را متناسب با تهدیدات و نیاز‌های نیروهای مسلح با همت داخلی و بدون اتکا به کشورهای خارجی در شمارگان بسیار بالایی آماده کرده و در اختیار نیروهای مسلح  بگذارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: هدف اصلی ما بالا بردن اقتدار کشورمان است و در این زمینه متناسب با تهدیدات به تقویت خود می پردازیم.

سرتیپ پوردستان همچنین درباره انتقال تجارب ارزنده نیروی زمینی در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات مختلف به بخش صنعت کشور نیز گفت: وظیفه نیروهای مسلح ساخت نمونه محصول با هماهنگی و ارتباط با صنعت دفاعی و مراکز دانشگاهی است به عنوان مثال در نیروی زمینی ارتش انواع اسلحه تک‌تیر‌انداز شامل شاهر، باهر و ... تولید و همچنین تانک ذوالفقار طراحی و ساخته شده و برای تولید انبوه تحویل وزارت دفاع هم شده است. صنعت دفاعی نیز به این قابلیت رسیده که تجهیزات دفاعی را متناسب با نیاز ما تولید انبوه کرده و تحویل دهد و این خواست رهبری در اقتصاد مقاومتی است.


برچسب‌ها: آسمانی هاارتشنزاجااقتدار

تاريخ : چهار شنبه 26 اسفند 1394 | 13:13 | نویسنده : سعید علوی |
تاريخ : چهار شنبه 26 اسفند 1394 | 13:9 | نویسنده : سعید علوی |

با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره):

مراسم عزاداری شام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم عزاداری شام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها برگزار شد

مراسم عزاداری شام غریبان شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، مراسم سوگواری و عزاداری شام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در سخنانی دشمن‌شناسی و غفلت نکردن از مکرهای دشمن را یکی از توصیه‌های مهم قرآنی برشمرد و گفت: مسلمان عاقل و هوشیار، دشمنان درونی و بیرونی جامعه اسلامی را به‌درستی می‌شناسد و ضمن پرهیز از رفتاری که موجب تقویت آنان شود، از شیوه‌ها و روشهای شیطانی دشمنان نیز پرهیز می‌کند.
وی «تخریب باور، امید و وحدت جامعه اسلامی» را از راهبردهای اساسی دشمن خواند و افزود: دشمنان دین خدا می‌کوشند بی‌دینی، غفلت و سستی را ترویج کنند و اگر موفق نشدند، آنگاه با ایجاد موانع، جامعه اسلامی را در پیمودن راه درست به دشواری بیاندازند.
در این مراسم، همچنین آقای میثم مطیعی به مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی در عزای حضرت صدیقه کبری سلام‌الله علیها پرداخت.


برچسب‌ها: آسمانی هاشهادت حضرتفاطمهزهرا(س)رهبری

تاريخ : یک شنبه 23 اسفند 1394 | 21:0 | نویسنده : سعید علوی |
افسران - لطفا انتشار دهید

 


برچسب‌ها: آسمانی ها

تاريخ : یک شنبه 23 اسفند 1394 | 20:59 | نویسنده : سعید علوی |
تاريخ : یک شنبه 23 اسفند 1394 | 20:54 | نویسنده : سعید علوی |

نیروی زمینی ارتش دارای یک یگان بسیار زبده است که آن را تیپ ۶۵ نوهد می‌نامند. یگان‌های این تیپ، آموزش‌های بسیار سخت و دشواری را در طول دوره‌های مختلف می‌گذرانند.

امروزه برای ارتش‌های دنیا، واکنش سریع به حملات احتمالی دشمن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، به طوری که کشورهای قدرتمند، هزینه‌های فراوانی جهت تربیت نیروهای کماندویی، تجهیز و آماده سازی آنها صرف می‌کنند. در جنگ‌های امروزی وجود نیروهای واکنش سریع و انجام عملیات سریع یک ضرورت محسوب می‌شود.

مردانی که وقتی در میان آنها قدم می‌زنید در هر گوشه از پادگان‌هایشان تکاپو و تحرک زایدالوصفی به چشم می‌خورد، از یک گوشه صدای تمرین تیراندازی شنیده می‌شود، عده‌ای دیگر تازه از تمرین‌های خود در مناطق خارج شهر بازگشته‌اند و هرکدام با چند اسلحه و تجهیزات دیگری که در دست دارند از اتوبوس‌ها پیاده شده وارد پادگان می‌شوند.

                 

                                                     NOHED.svg

تیپ 65 نیروی زمینی ارتش یکی از یگان‌های ویژه این نیرو است که کارکنان آن با کسب مهارت‌ها و تخصص‌های گوناگون و طی دوره‌های مختلف طاقت فرسا، هر کدام در قامت یک تکاور تمام عیار بعضا به صحنه‌های واقعی نبرد وارد می‌شوند و به همین دلیل نیز از آنها در ماموریت‌هایی صعب و طاقت فرسا استفاده می‌شود که شاید دیگر کارکنان نیروهای مسلح به راحتی یارای انجام و به اتمام رساندن آن ماموریت‌ها را نداشته باشند.



 

نیروهای نوهد


برچسب‌ها: آسمانی هاارتشتیپ65نوهد

تاريخ : پنج شنبه 20 اسفند 1394 | 22:16 | نویسنده : سعید علوی |

 

 فرمانده هوانیروز از بازآماد پنج فروند بالگرد این نیرو در مدل های جت رنجر، کبری و 214 خبر داد.

امیر سرتیپ دوم خلبان هوشنگ یاری، فرمانده هوانیروز با اعلام این خبر اظهار داشت: پنج فروند بالگرد هوانیروز که به علت نارسایی و فرسودگی قطعات سالها زمین گیر بودند با تلاش و توانمندی متخصصان و خلبانان با تجربه هوانیروز آماده به کار شده اند.

وی ادامه داد: این بالگردها به طور متوسط با 7700 ساعت نفر کار و تلاش فنی مراحل بازآماد را طی کرده و به چرخه پرواز و ماموریت‌های نیروی زمینی ارتش وارد شدند.

فرمانده هوانیروز افزود: یک فروند بالگرد ترابری 214، دو فروند بالگرد شناسایی 206 و دو فروند بالگرد تهاجمی 209 یا کبری از جمله بالگردهای بازآماد شده این نیرو هستند.

سه فروند از این بالگردها همزمان از طریق ویدئو کنفرانس با فرمان امیر سرتیپ پوردستان از میدان هوانیروز مسجد سلیمان در صنایع یا علی اصفهان به پرواز در آمدند.

وی همچنین گفت: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه پشتیبانی از نیروهای سطحی، انهدام انواع خودرو و سامانه های زرهی دشمن و جابه جایی و انتقال نیروها نقش بی بدیلی را ایفا کرده است.


برچسب‌ها: آسمانی هاهوانیروزارتشبالگرد

تاريخ : پنج شنبه 20 اسفند 1394 | 21:34 | نویسنده : سعید علوی |

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد که «ابوعمر الشیشانی» یکی از سرکردگان برجسته داعش در یک حمله هوایی در تاریخ چهارم مارس (جمعه گذشته) در سوریه کشته شد.
این در حالی است که پیشتر منابع خبری اعلام کرده بودند که ابوعمر الشیشانی(چچنی) سرکرده برجسته داعش در منطقه موصل در شمال عراق کشته شد.
چند ماه گذشته نیز «رمضان قدیروف» رئیس‌جمهور چچن اعلام کرده بود که یکی از سرکردگان اصلی گروه تروریستی داعش به نام «ترخان بتیراشویلی» که با نام «عمر الشیشانی» شناخته شده، کشته شده است.

الشیشانی یا ترخان در سال 2006، به ارتش گرجستان که آمریکا هزینه‌های آن را پرداخت می کرد، پیوست و در سال 2008 به گروه ویژه اطلاعاتی تازه تاسیس ملحق شد که در  شناسایی تیپ روسیه فعالیت داشت.

برچسب‌ها: آسمانی هاداعشریشقرمز

تاريخ : پنج شنبه 20 اسفند 1394 | 21:31 | نویسنده : سعید علوی |

عکس یادگاری با موشک تولید شده در سپاه

قبل از شلیک این موشک‌ها، یکی از فرماندهان نیروی هوافضای سپاه طی سخنانی مزاح گونه خطاب به خبرنگاران گفت: گفت: برخی با ایرباس فرانسوی عکس یادگاری گرفتند اما ما با محصولات بومی و ایرانی خودمان عکس می‌گیریم که مایه مباهات و غیرت ایرانی باشد.

برچسب‌ها: آسمانی هاآزمایشموشکیسپاهعکسیادگاری

تاريخ : چهار شنبه 19 اسفند 1394 | 21:24 | نویسنده : سعید علوی |

پیام موشکی سپاه به زبان «عبری» مخابره شد: ישראל צריכה להימחק מעל+تصویر

خبرگزاری فارس: پیام موشکی سپاه به زبان «عبری» مخابره شد: ישראל צריכה להימחק מעל+تصویر

رزمایش موشکی سپاه در حالی صبح امروز ادامه یافت که روی بدنه موشک‌های شلیک شده، جمله معروف امام خمینی(ره) درباره اسرائیل حک شده بود.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به منطقه عمومی رزمایش موشکی اقتدار موشکی، صبح امروز 2 فروند موشک قدر H نیروی هوافضای سپاه با شلیک از ارتفاعات البرز شرقی، اهداف خود را در فاصله 1400 کیلومتری در سواحل مکران مورد هدف قرار دادند.

 یکی از نکات جالب توجه دیگر در این رزمایش، شعار حک شده بر روی این موشک‌ها بود که به زبان عبری، جمله معروف بنیانگذار انقلاب اسلامی را تکرار می‌کرد که «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود.»

این رزمایش رنگ و بوی ضدصهیونیستی بیشتری نیز داشت و فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد که عمر اسرائیل حتی قبل از شلیک موشک‌های سپاه در صورت جنگ به پایان خواهد رسید.


برچسب‌ها: آسمانی هارزمایشموشکیسپاهاسراییل

تاريخ : چهار شنبه 19 اسفند 1394 | 21:15 | نویسنده : سعید علوی |

 

به گزارش روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در این بازدید با حضور در منطقه پدافند هوایی شهدای سوباشی از میزان آمادگی کارکنان فرماندهی اطلاعات و شناسایی ابراز خرسندی کرد و بر آمادگی و هوشیاری هر چه بیشتر و همیشگی کارکنان در برابر هر گونه تهدید تأکید نمود.

گفتنی است سایت رادار سوباشی واقع در ارتفاعات سوباشی همدان به عنوان یکی از مهم ترین سایت های راداری کشور در زنجیره عظیم پدافند هوایی، نقش ویژه و موثری در رصد و کنترل آسمان کشور و مقابله با هرگونه تهدید هوایی برعهده دارد.

این سایت راداری در دوران دفاع مقدس ضمن رهگیری هواپیماهای دشمن، کنترل و هدایت هواپیماهای ورودی و خروجی به مرزهای غرب کشور، کنترل آتش پدافند هوایی مستقر در منطقه(زمینی و هوایی)، اعلام وضعیت (سفید، زرد یا قرمز) به 13 استان کشور را برعهده داشت.

سایت رادار سوباشی در زمان جنگ با تغذیه چندین سایت راداری، سایت های موشکی زمین به هوا و سامانه های توپ ضد هوایی، آسمان کل منطقه غرب، بخشی از شمال غرب و جنوب غرب را تحت پوشش خود قرار داده بود.


برچسب‌ها: آسمانی هاارتشپدافندتهدیدات

تاريخ : سه شنبه 18 اسفند 1394 | 20:24 | نویسنده : سعید علوی |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • مرگ چت